SERVICII
-
– identificarea contextului organizației –factorii externi/interni-care pot avea un efect / influență asupra eficacității proceselor/activităților desfășurate
-identificarea riscurilor și oportunităților (legate de exemplu: de context,de realizarea calității declarate,de legislația aplicabilă) care pot afecta / îmbunătăți obținerea rezultatelor planificate
– creşterea cifrei de afaceri
– avantaj concurenţial în domeniile în care acest sistem este cerut de legislaţie-prin creşterea cotei de piaţă ( construcţii,distribuitori de medicamente sau materiale de construcţii,prestatorii de servicii în domeniul gezelor naturale)
– participare sigură la licitaţiile organizate de sectorul de stat (sănătate,armată)
– creşte încrederea clienţilor în calitatea constantă ale produselor livrate/serviciilor prestate
– identificarea foarte exactă ale activităţilor,proceselor care produc NON CALITATE-adică care influenţează negativ calitatea produselor / serviciilor prestate prin costurile suplimentare pe care le produc
– optimizarea fluxurilor de informaţii şi stabilirea judicioasă a responsabilităţilor,urmărirea mai eficientă a costurilor pe activităţi/procese rezultând in final un profit pe măsură. -
– identificarea contextului organizației –factorii externi/interni-care pot avea influența asupra eficacității proceselor/activităților desfășurate astfel încât să se prevină poluarea factorilor de mediu:apă,sol,aer,gestiunea deșeurilor
-identificarea riscurilor și oportunităților (legate de exemplu: de context,de cerințele părților interesate,de legislația aplicabilă) care pot afecta / îmbunătăți obținerea unei performanțe de mediu ridicate
– identificarea şi controlul asupra impacturilor asupra mediului aferente proceselor /activităţilor desfățurate
– o gospodărire judiciosă a resurselor materiale şi energetice
– îmbunătăţirea imaginii firmei în percepţia clienţilor / societăţii
– reducerea penalităţilor aplicate de către autorităţi ,datorită controlului mai eficient asupra emisiilor în atmosfera,deversărilor de ape reziduale epurate,gestionării deşeurilor
– satisfacerea legislaţiei aplicabile în domeniile ca:servicii de salubrizare,prestări servicii publice de apă potabilă şi de canalizare -
– realizarea obligaţiilor- pentru fiecare firmă conform Legii 319/ 2006 art 7. de a dezvolta o politică de prevenire coerentă şi să evalueze riscurile pentru securitatea şi sănătatea lucrătorilor, iar conf. Art. 13 să întocmească Planul de prevenire protecţie
– cele de mai sus se pot face cu maximă eficienţă în cadrul unui sistem de management al sănătăţii şi securităţii în muncă
– asigurarea pentru angajaţii firmei a unor condiţii de sănătate şi securitate cât mai sigure
– creşterea satisfacţiei angajaţilor
– satisfacerea unor cerinţe legale de ex. din domeniul construcţiilor,serviciilor publice de apă potabilă şi de canalizare
– identificarea şi evaluarea riscurilor,modalitatea de a scădea costurile prin scăderea nivelului global de risc a firmei.
– percepţia mai bună a imaginii firmei din partea clienţilor/angajaţilor/societăţii
-
– avantajul punerii pe piaţă de produse alimentare sigure care nu afectează sănătatea consumatorilor.
– avantaj concurenţial faţă de competitori pe piaţa UE
– controlul tuturor riscurilor aferente fluxului tehnologic
– alinirea la satisfacerea cerinţelor legale şi a directivelor UE din domeniu
– ESTE OBLIGATORIE PENTRU TOŢI OPERATORII CU ACTIVITATE ÎN DOMENIUL ALIMENTAR – conform ART 5(1) DIN HG 924 –apărut în MO 804 /05.09.2005
– condiţia obţinerii autorizaţiilor de funcţionare în domeniul alimentar -
– management eficace al riscurilor și oportunităților aferente contextului organizației
– management îmbunătățit al produselor şi a pieselor de schimb sigure și de calitate constantă
– managementul eficent: al corectării erorilor / tratării schimbărilor planificate /scăderea costurilor aferente defectelor din producţie/întretinerea productiva totală.
– creşterea cotei de piaţă
– avantaj fată de concurenţă
– îmbunătățirea trasabilității produselor/serviciilor (produse cu software încorporat
– monitorizarea performanțelor furnizorilor -
– recunoaşterea competenţei laboratoarelor în efectuarea încercărilor şi etalonărilor
– creşterea solicitărilor din partea clienţilor din domeniu
– creşterea încrederii clienţilor în corectitudinea rezultatelor încercărilor şi etalonărilor
– creşterea cotei de piaţă în domenii specifice de ex: construcţii,sănătate
– condiţie pentru a ăncheia contracte cu Casa de asigurări de sănătate -
– creşterea cifrei de faceri
– creşterea cotei de piaţă
– succes pe termen lung
– îmbunătăţirea imaginii firmei în rândul clienţilor /societăţii
– control mai eficient asupra întregii activităţi sub toate aspectele calitate/mediu/sănătate şi securitate în muncă/securitate alimentară/laboratoare
– reducerea volumului de documentaţie necesară
– timp mai scurt de implementare comparând cu timpul necesar implementării fiecărui sistem individual în parte
– costuri mai reduse la implementare, certificare
– îmbunătăţirea continuă a eficacităţii funcţionării firmei -
-
Evidența deșeurilor implică:
Legislatia romaneasca va obliga sa intocmiti mai multe tipuri de raportari care tin de protectia mediului, in functie de specificul de activitate.
• Registrul de Evidenta a Gestiunii Deseurilor;
• Raportari catre Agentia pentru Protectia Mediului pentru: deseuri, ambalaje, substante toxice si periculoase, poluanti in aer, apa si sol;
• Raportari PRTR (Registrul Poluantilor Emisi si Transferati);
• Raportari catre Apele Romane;
• Raportari catre Administratia Fondului pentru Mediu.
Aceste raportari au termen maxim de predare stabilit de lege si nedepunerea lor in termenul legal atrage amenzi din partea Garzii de Mediu.